Direktlänk till inlägg 21 februari 2014

Då var man ingång...

Av Linda Lundin - 21 februari 2014 12:48

Japp då var man igång med bloggandet, får se hur detta kommer gå.

jag tänkte iaf berätta lite om hur viljan och motivationen kom till att jag ville göra vissa förändringar i mitt liv.


Jag har alltid hållt på med olika sporter, så länge jag kan minnas. Jag var väldigt nyfiken när jag var yngre och ville testa det mesta som innefattade nån form av fysisk aktivitet, fotboll, handboll, kampsport, dans, u name it! Är det inte lite så när man är yngre? Att vi gärna testar oss fram, känslan att prova nåt nytt spännande. Spännande för stunden iallafall för jag tröttnade ganska fort och ville vidare. Men något som drog mig i backen och fick mig att stanna kvar.. länge och troget var hästsporten. Ni vet lite tjejigt, få ha på sig fina långa stövlar, sitta på dessa vackar djur och känna att man har kontroll över hela världen, inget kunde stoppa oss nu, mig och faxe. Vi var ett! Den känslan var oslagbar... vad min kära mamma tyckte är en helt annan historia :) Som hon flängde och körde runt mig överallt, och pengar, ja det ska vi inte tala om. Ingen billig sport vill jag påstå.


Sen har livet rullat på med skola, olika arbeten, flytt hit och flytt dit, killar, ja allt som en tonårstjej bara ska ta sig igenom. Helt plötsligt har tiden gått med en väldans fart och vid 35 års ålder börja jag äntligen fatta vad livet handlar om. Det tog några år av rotlöshet, tragedier, sorg, saknad, glädje , skratt och tårar .. men jag är där jag vill vara.. nu och framåt.

Därför har jag bestämt mig nu eller aldrig.. livet går inte i repris och vi vet med all säkerhet att vi kommer att dö. Lev nu, vänta inte..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Lundin - 21 februari 2014 13:09

  Fört vill jag bara tala om att när jag bestämde mig för att göra en förändring i Maj 2013, var min yngsta dotter 9månader. Min sista förlossning var bedrövlig, jag gick sönder nåt kopiöst och fick opereras i ett par timmar. Tiden efteråt gick kna...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards